8/05/2011

sebulan

harini genap sebulan aku duduk kt rumah nie..
pelbagai pekara ganjil berlaku..
dlm masa sebulan ni jugak la pelbagai crita seram yg aku dgr dkt rmh nie..

cerita pertama yg aku dgr ialah dri kwn aku yg tido di blik bwh..
dye menyatakan ad bunyi pelik yg kdengaran di pntu blakang rmh kami..
bunyi sperti ad org sdang garu pintu,bunyi bayi mnangis dan bunyi serigala...
mula2nya kami x percaya tp beberapa hari kemudian..

cerita kedua pula diceritakan oleh bulat iatu penghuni bilik atas di bahagian belakang..
time tu kul 1.13 a.m. time tu dye ckp dye tgh hsap rokok..
time tgh sdap hmbus asap tba2 dye trnampak satu klibat berwana putih mlintasi dye..
tp pd mulanya bulat  mmg x caye..dye angap tu sume imaginasi j..
tp lps habis j rokok dye tutup tngkap dan trus baring...tgh sedap2 dye baring tba2 skali lg mnde putih tu mlintas...dgn pntas dye bgn dak pndang k tngkap..dkt 30mnit dye tggu tp lps tu mnde tu x muncul2..

cerita ketiga plk dilalui oleh bdk bilik aku...bilik yg aku duduk trletak di bahagian dpan tingkat atas..
dye mnyatakan yg dye trdengar bunyi org tgh brcakap di luar tp pde wktu tu jam mnunjukkan pkul 3.21 a.m..
dye pun jnguk k tngkap tp xd org pun..dye bring smula lpstu dye dgr lg bnyi yg sme tp sperti biasa dye usha kt tingkap mcm bese la xd org..last2 dye amik camera cap kinon set ke video truk kt tingkap..
pd keesokan harinya bgn j dri tdo dye cpai camera tgk blk rakaman tu trnyata mmg ad org berbula tp xd pun kelibat manusia...scar automatik dye delete rakaman trsebut...

pd ptg tustelah plg dri kolej ad beberapa org dtg krumah kami..mereka mnyatakan prnah menetap disini..
mereka dtg untuk memberitahu yg spanjang mereka duduk kt cni mcm2 pkara ganjil brlaku sme mcm kwn2 aku kena..

beberapa hari kemudian kami semua pbalik ke kampung masing2 yg terletak di negeri Pahang
untuk mghabiskan cuti hujung minggu..tp hanya tgl seorang saje yg x balik krana kampung dye trlrtak di negeri Kelantan..pda hari kami pulang semula kerumah tu kami dapati brg dye sume da xde..slh seorang dri kami menghubungi dye dan tnye ape yg brlaku..bebrapa mnit kemudian dye dtg kerumah itu dan menceritakan sbab2 nya..

dye ckp yg dye dh x sggup duduk kt sini krana spanjang 2hari plbagai pkara plik brlaku..
kami pun phm dgn situasi dye..yla hmpir stiap minggu kami blik dye hanya tgl sorang2..

tp pada hari ni hari ke5 dlm bln ramadhan aku plk tgl sorang2 kt rmh nie..
pd mulanya aku sangka xd la pekara2 plik brlaku kerana aku sangka semua hantu,syaitan,jin kna ikat tp tdak sangkaan aku meleset..skrang ni da mcm2 bunyi yg seram berlaku..mcm2 bulu dah naik..prasaan cuak pun mncul..ad org ckp mnde tu ad pde bln yg mulia nie cuma x muncul je..
pegrrrrrrrrrhhhhh...seram ni...

No comments:

Post a Comment